Janne ❤️😪

Detta blogginlägg har jag spånat på så länge sedan igår kl 12 hur jag skall formulera mig.
Det är med sorg och en fruktansvärd ilska som jag får skriva att Janne blev igår påkörd på morgonen av en okänd person. Vi fann honom död i diket på morgonen och ingen har sett eller hört något.
att han blev påkörd är ju tyvärr en tragisk olycka som ingen kan gör något åt eller rå för, MEN hur man har mage att bara lämna platsen, utan att över huvud taget bry sig är för mig en fråga.
Man tar sitt ansvar som förare, medmänniska och dessutom djurvän! Nu hoppas jag väl inte att denna IDIOT var någon djurvän eller medmänniska men hur har man samvete???
Om man inte vågar plinga på  dörren och berätta så hade man ju minst sagt kunnat lämnat in honom på djurkliniken så hade de kontaktat oss då Janne var ID märkt.
Jag är så ledsen att han är borta från oss, och dessutom att han fick detta öde.
Min ilska jag känner är just nu obeskrivlig och jag skulle så jävla gärna vilja veta VEM du är.
Jag hoppas innerligt att du får cancer, bryter benet i skogen och bli uppäten av vargar osv. Ah ni förstår.
Jag är inte arg att DU körde på honom, Utan att du LÄMNADE honom i diket bredvid vägen mitt framför vårt hus!
 
 
Vår älskade Janne ❤️🌹



 
 
 
I somras så blev även grannes katt påkörd mitt framför mina ögon. Jag satt på hästen och skulle just gå över vägen då det kom en svart Volvo V70 i uppskattad hastighet av 130 km/h och den bromsade inte ens ned, inte heller stannade den. Jag var själv skärrad av händelsen då jag såg hela flödet och fick även själv kasta mig och hästen i diket för att inte bli träffad!
I somras blev även en gångtrafikant påkörd!!
 
Därför tänker jag nu ta upp denna fråga till både tidning och vägverket.
det får vara bra nu!
Man får sätta upp fartkameror eller motsvarande då hastigheten inte hålls.
Helt oförståeligt hur det kan vara 70 km/h egentligen då det bor barnfamiljer 3-4 meter ifrån vägen och dolda utfarter. Som plus i kanten går det även hästar på båda sidorna!  Och ja, det sitter uppe varningsskyltar om hästar! Folk bryr sig inte.
Kan lova att staten skulle tjäna multum på att ta fortkörningar just där!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Alexandra

Alltså fy fan vad hemskt!! Lider verkligen med dig <3 Jag själv var nära på att köra över en katt igår för första gången i mitt liv och var helt skakad efteråt. Förstår verkligen inte hur någon kan köra vidare :(

2014-04-23 @ 14:44:16
Kristin

Helt sjukt!! Men på stora E18 genom stan ska det minsann va 60km/h!!! Idiotisk och livsfarligt med alla dessa fartdårar som inte visar någon hänsyn för djur eller människor! En vacker dag blir någon människa också dödad! Man blir så förbannad!! Tänker på er ❤

2014-04-23 @ 15:27:06
Jessica

å fina fina Janne!!! <3
jag tycker du gör helt rätt i att ta tag i problemet innan något riktigt jävla allvarligt händer (igen)!!!!
Tänker på er, stor kram!

2014-04-23 @ 17:55:13
Flisan

Tycker verkligen att du ska gå till tidningen osv. Nu får det vara nog!! Snart kommer något hemskt att hända. Tänker på er & alla stackars kissar som så hänsynslöst blir påkörda. <3

2014-04-23 @ 18:33:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0