16:E Februari

Idag är det min älskade mormors födelsedag. 69 Barre blir hon!
Jag och Andreas åkte dit och tog en födelsedagsfika. 
Så roligt att under våren och hösten är då alla i min familj ( räknar såklart med Andreas familj) fyller år :P

Igår bjöd vi Andreas familj på mat. Det var en sjukt trevlig kväll med underbart sällskap. 
Vi åt gott, drack gott och skrattade mkt! Haha en underbar familj de där :)
Känns så skönt och ha världens bästa svärföräldrar! ❤️

Menyn såg iaf ut såhär: 

Baconrullade Dadlar:



Det låter inge vidare men kan lova att det är en riktigt bra combo. Även om man inte gillar Dadlar :)

Oxfilé med hasselbackspotatis och rödvinsås:



Såsen blev ett riktigt "ess" i ärmen då den blev helt magiskt, självfallet hemmagjord :)
Köttet blev även toppen trots att jag var skeptisk i början :P

Vaniljpannacotta med hallon och drömmar!



Trots att den var laktosfri (då vi inte alla tål mjölk) så blev den jättebra :) 
Spädde denna gång ut den lite med vatten då jag inte ville den skulle bli för fet. 
Denna efterrätt blev väldigt frisk och rätt sötma då jag inte ville göra en mastig choklad rätt efter en sån tung meny.
Helt klart nöjd med alla rätter 😍

Såna dagar som igår var en sån dag jag längtar tillbaka till restaurangyrket!

Tack än en gång för igår mina kära :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0