14/1

Så nu va även julen bortstädad här på Flygis sen några dagar sen. 
Känns skönt o vara tillbaka till det normala igen. 
Fyndade lampskärmar denna gång för 79:- st som eg kostat 289:-! Känns helt okey ;)
Jag har åxå köpt nya gardiner till nya lgh alla rum. Även sängkläder till nya sängen. Känns skönt o kunna slänga gammalt skit.
Uppdatering i renoveringen då... 
Vardagsrummet är helt klart nu. Det var mkt "putsostuds" o fixa efter träväggen var uppe så som lister, el o vägguttag, även nya lysknappar.
Men nu är det klart :)
Målningen är även helt färdigt i hallen! Bara golv kvar. 
Vi ska nu börja o köket där vi fick mer jobb än räknat på oss. 
Vi måste dra om viss el i taket o även köpa andra taklampor.
Men det är ju lätt gjort när man har så fin o bra hjälp :)
Så målning av tak o vägg och lister så är det bara köksgolv o hallgolvet som skall inhandlas! 
Ojjj nej nu missade jag en grej! 
Haha när vi stod o hade målat hallen som nu är vit... Så var dörren öppen till walkin-closeten så ser vi att väggarna där inne inte är vita... Utan ljus ljus LILA!!! Så japp vi ska även måla om där inne!! :)
Jag har även målat alla lgh fönster. Helt sjukt vilken skillnad det blir! 
Jag kan ju säga att måla är något jag inte kommer göra på ett tag sen ;)
Vi fick även reda på igår att jag fått en parkering igen i nya lgh. Känns så skönt o inte behöva tänka på det :)
Jag ska även inom snar framtid lägga ut denna lgh. Är väl alltid lite vemodigt men det måste ju ske. 
Så fort den är såld måste jag åxå börja o sälja alla möbler. Ska lägga ut här åxå vilka som är till salu! :)

Nej nu ska jag gå upp o inta frukost. Sen se om jag kan få in nyckeln i bilen... Igår var det lönlöst kan man säga... 
Ett lager till med lack på nya soffbordet och sen mot stallet för lunchning. Lite jobb skall vi klämma in åxå :)

Ha en trevlig dag allihopa! 












Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0