Noblis

I torsdags så tog jag Sweetan en mörker ridtur... Klockan var efter 17 och mkt ljus fanns inte. Men det gick kanon trots att vi inte såg nått. Lite adrenalinkickat o galoppa i mörkret :P
Jag tänkte även rida henne igår, o köra igenom henne ordentligt ute o skogen. Men när jag skulle hämta henne i hagen så var det noll intresse. Ist stod Nobla o blinkade med sina stooora bruna ögon. Typ såhär " ta mig!! Jag vill!!"
Så jag tog henne ist.
Det blev en lite längre tur än räknat. Det bet i kinderna då det blåste och var -7.
Lite galopp i backe och i pulsande snö. Dagen i ära mötte vi 2 plogbilar, en traktor och två gasande bilar. Inte em. reaktion! 
Hon är så go. Ibland kan hon gammeltackan. 
Det hoppade fram ett rådjur framför oss i skogen ca 10 meter ifrån oss. Nobla stannade o tittade... Jag inväntade en 180 graders sväng som alltid kommer om något är läskigt... Men vad händer? 
Jo hon står still i ca 5 sek sen travar hon efter rådjuret o frustar! Hahah 
Hon är väl underbar eller?? 
Misstänksam för allt men vilda djur!? Varför inte! 
Haha 
Min lilla "korvis"








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0